Як вибрати фарбопульти (пульверизатор) для фарбування авто?

Posted by Администратор (admin) 05.08.2020 0 Comment(s)

Як вибрати фарбопульти (пульверизатор) для фарбування авто?

Как выбрать краскопульт для покраски авто

Оскільки покупка фарбопульта досить відповідальний і часвитратний етап будь-якого маляра, бо пульверизаторів на ринку величезна кількість, то вам життєво необхідно детальніше поринути в теорію за видами пульверизаторів та їх систем. На це та інші питання щодо вибору фарбопульта для фарбування авто ми постараємося відповісти у цій статті.

Почнемо мабуть із теорії. Для роботи з пневматичним фарбопультом необхідно використовувати компресор (призначений для стиснення газів під певним тиском). Сам пульверизатор - це інструмент, для розпилення рідин (у нашому випадку лаків , фарб ) на дрібні краплі, зверху або знизу якого розташовується бачок для зберігання фарби або іншої рідини. Краскопульт через штуцер приєднується до шлангу, що йде компресор.

Типовий пристрій пневматичного фарбопульта

Основні регулювання на пульверизаторі

  • Регулятор подачі повітря, який допоможе налаштувати тиск так, як вам зручно.

  • Регулятор розміру смолоскипа (струмені). Надає автомаляру підібрати оптимальну форму розпилу.

  • Регулятор сопла (відкриття форсунки), що відповідає за кількість та подачу матеріалу.


Для того, щоб пристрій працював ефективно, його деталі повинні бути зроблені з високоякісних матеріалів і вони повинні бути правильно підібрані один до одного для кращої взаємодії. Оскільки фарбопульти – це складний інструмент для фарбування авто , то ним користуються зазвичай автомобільні маляри з достатнім досвідом роботи в даній сфері. Але якщо Ви любитель, то нічого страшного, все можна вивчити за бажання, а найголовніше тільки з досвідом прийде майстерність у фарбуванні та роботі з цим інструментом.

Основні види (системи) розпилення

Усі технології нанесення фарби можна розділити на такі системи розпилу:

HP (high pressure) – високий тиск. Перша з технологій, що з'явилися на ринку, якщо коротко, то можна пояснити цю систему так - тиск стисненого повітря на виході з пульверизатора дорівнює тиску стисненого повітря на його вході.

Плюси використання HP:

  1. Якісне, рівномірне покриття;
  2. велика швидкість перенесення лакофарбових матеріалів (швидке фарбування).

Мінуси використання HP :

 

  1. Досить низький відсоток перенесення лкм, приблизно 40%. А це означає, що багато матеріалу йде у повітря, що не дуже добре. Доводиться частіше міняти респіратори , більше закуповувати фарби чи лаку тощо;
  2. високий тиск повітря вимагає від автомаляра наявності спеціальних навичок використання пневмоінструменту ;
  3. потрібна наявність досить потужного компресора.

Краскопульти системи HP – це універсальний та недорогий варіант на ринку.


HVLP (High Volume Low Pressure) – високий об'єм при низькому тиску.

Більш дорогий варіант порівняно з пістолетами HP. Дюза (форсунка) такого пульверизатора дозволяє максимально знизити високий тиск від компресора, що сприяє фарбі виходити у більшій кількості за од. часу. Щоправда швидкість розпилення знижується суттєво.

 

Плюси HVLP:

  1. Економічність.
  2. Відсутність запилу.
  3. Немає завихрень, а отже – немає сміття.

Мінуси HVLP:

  1. Наявність потужного компресора.
  2. Потрібна додаткова покупка фільтрів для очищення повітря від вологи та олії.
  3. Досить дорогі.


LVLP (Low Volume Low Pressure) – низький об'єм, низький тиск.

Це щось середнє між HVLP та HP. Ця система вважається топовим класом і практично не має недоліків використання. Виробники постаралися вилучити всі мінуси, які були в попередніх системах, тому LVLP система розпилення зараз дуже перспективна і варто звернути особливу увагу при покупці.

Плюси використання LVLP:

  1. Низьке споживання повітря.
  2. Високе перенесення матеріалів на поверхню, що фарбується.
  3. Низька чутливість до перепадів тиску.

Мінуси використання LVLP :

  1. Поки що не виявлені.

 

То що ж вибрати?

Найбільш найкращий і оптимальний варіант для фарбування автомобіля в гаражних умовах - це фарбопульти системи LVLP .

Компресор та фарбопульти

Пульверизатор (він же фарбопульти) рекомендуємо підбирати під продуктивність компресора. Якщо він виробляє 260 л, то система розпилення HVLP йому не підійде і варто взяти фарбопульти іншої системи.

Намагайтеся підібрати пістолет для фарбування так, щоб його потреба в стиснутому повітрі була на порядок нижче продуктивності компресора.

Діаметр форсунки (сопла, дюзи) пневматичного фарбувального пістолета (краскопульту)

При виборі форсунки важливо знати таке правило : чим менше зерно лакофарбового матеріалу, що розпорошується, тим менше повинен бути діаметр форсунки.

Для базових фарб з ефектом металік – 1,2 – 1,3 мм. Для акрилових фарб та лаків підійде розмір дюзи – 1,4 – 1,5 мм.

Для фарбування акриловими грунтами рекомендується вибрати дюзу 1,5 - 1,7 мм, а для нанесення шпаклівки, що розпилюється , - 1,7 - 2,0 мм.

Для людей, які є новачками у сфері фарбування, рекомендуємо для початку зупинитися на придбанні фарбопульта з діаметром форсунки 1,4 мм. Цього буде цілком достатньо першому етапі.

Як і чим можна прочистити фарбопульти?

Друзі, далі ми розглянемо таку важливу процедуру як чищення фарбопульта.

Основне правило - після закінчення роботи з фарбопультом, відразу (протягом двох годин) промити пістолет. Інакше очищення пістолета буде набагато складніше, а час для автомаляра – дуже цінний ресурс, який необхідно берегти.

Складність очищення фарбопульта полягає в тому, що пульверизатор має дуже тонку будову (дрібні деталі, щільність прилягання одна до одної). Фарба або інший лкм любить застигати саме в місцях щільного прилягання. Тому очистити автоемаль у таких місцях – це першочергове завдання після фарбування авто.

Інструкція з чищення фарбопульта:

  1. Спершу зливаємо залишки лакофарбового матеріалу з бачка фарбопульта.
  2. Заливаємо розчинник у бачок, закриваємо кришку і збовтуємо.
  3. Натискаємо курок, щоб залишки "брудного" розчинника витекли.
  4. Заливаємо знову чистий розчинник.
  5. Далі потрібно витерти внутрішню та зовнішню частину бачка фарбопульта чистою ганчіркою, яка не залишає ворсу. Також не забудьте про кришку.
  6. Потім відкручуємо і знімаємо повітряну головку розпилювача. Знімаємо також ущільнювач.
  7. Відкручуємо регулятор подачі рідини та знімаємо голку з пружиною.
  8. Відкручуємо гайковим ключем фарбувальну головку з форсункою.
  9. Потім ставимо в ємність із розчинником голку всі деталі (голку, головки). Важливо знати, що замочувати можна лише окремі деталі фарбопульта, але не весь фарбопульт, це справді важлива деталь.
  10. Чистимо за допомогою спеціальних щіток.
  11. Збираємо пульверизатор і ще раз промиваємо розчинником. Змащуємо спеціальним мастилом ущільнювач запірної голки.
  12. Уважно та ретельно протираємо голку фарбопульта ганчіркою.

Щетки для чистки краскопульта. Важный инструмент для автомаляра.

Для очищення пневматичного фарбопульта (пульверизатора) зазвичай використовують розчинник 647 , який ви можете придбати в нашому інтернет-магазині за доступною ціною.

Растворитель 647 используется для разбавления алкидных красок, а также помогает лакокрасочному материалу приобрести нужную вязкость. Отличается быстрой сушкой, мгновенно испаряется, не оставляя при этом сильных запахов. 

Растворитель 647 эффективно удаляет следы красок и грунтов с краскопультов.

Висновок

Вибір фарбопульта - складний процес, який займе не одну годину Вашого часу, але від його вибору залежатиме результат (ефективність фарбування).

Безумовно, після накопичення досвіду, ви матимете у своїй "колекції" багато видів фарбопультів, які будуть використовуватися під різний вид роботи (фарбування лаком або фарбою, ґрунтування або нанесення шпаклівки, що розпорошується). Але фарбопульти це досить дорога річ в інструментарії автомаляра, тому знати про нюанси потрібно.

Ми сподіваємося, що дана стаття вам була корисна, і витрачені кошти на покупку фарбопульта не будуть викинуті у відро для сміття.

Вдалого вибору пульверизатора, і звичайно ж дякую за увагу!

Leave a Comment

Заказать
звонок